SMS Premium
SMS Premium, czyli system krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonej opłacie to usługa umożliwiająca pobieranie opłat dzięki użyciu telefonu komórkowego.
SMS Premium, czyli system krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonej opłacie to usługa umożliwiająca pobieranie opłat dzięki użyciu telefonu komórkowego.
SMS-y Premium bazują na specjalnej numeracji, składającej się z czterech lub pięciu cyfr, zaczynających się od cyfry 7 albo 9. Dalsze cyfry to informacje dotyczące kosztu wysłanej wiadomości tekstowej.
Wysłanie SMS-a na numer Premium obciąża nadawcę wiadomości odpowiednią kwotą brutto. Wszyscy użytkownicy ponoszą dokładnie taką samą opłatę za wysłanie SMS-a na ten sam numer.
Dzięki wiadomościom tekstowym o podwyższonej opłacie użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów mają możliwość korzystania ze specjalnych usług. Ich organizator otrzymuje prowizję od stawki, jaka pobierana jest od użytkownika za wysłanie SMS-a.
Wiele serwisów oferuje różnorodne formy rozrywki w oparciu o SMS Premium Rate, między innymi: dostęp do stron internetowych, mobilne gry, dzwonki i aplikacje, płatne artykuły, mobilne wersje czasopism i gazet czy dostęp do serwisów www. Oprócz tego mikropłatności umożliwiają przeprowadzanie akcji marketingowych, które są ważnym elementem strategii każdej firmy, np.: konkursów, loterii gier miejskich, subskrypcji itp.
Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że w III kwartale 2013 roku w Polsce zarejestrowanych było 56 mln aktywnych numerów telefonów komórkowych. W zestawieniu z III kwartałem 2012 roku jest to wzrost o 5,4 procenta.
Nieco ponad połowa (54%) to numery prepaid, czyli telefony na kartę. Pozostałe 46% kupiona została w ramach abonamentu.
Jako, że populacja Polski wynosi ok. 38 mln osób, oznacza to, że na jednego mieszkańca naszego kraju przypada 1,45 numeru telefonu!
Wyniki pokazują również, że z ponad połowa badanych korzysta z usługi Direct Biling przynajmniej kilka razy w miesiącu. Aż 16,4% respondentów przyznaje się do wysyłania tego typu wiadomości nawet kilka razy na tydzień.
Z przeprowadzonego badania wynika, że wśród osób korzystających
z Direct Biling
prawie połowa respondentoów korzysta z takich usług
co najmniej kilka razy w miesiącu.
O dużej częstotliwości wykorzystywania takich SMS-ów
świadczy również fakt, że aż 16,4
proc. respondentów wysyła
je co najmniej kilka razy w tygodniu.
Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.