Jak najchętniej wykorzystujemy usługę SMS Premium?

Jak najchętniej wykorzystujemy usługę SMS Premium?

Jak najchętniej wykorzystujemy usługę SMS Premium ?

Usługa SMS Premium bez wątpienia cieszy się coraz większą popularnością. Według badania „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wiadomości typu SMS Premium wykorzystywane są przez coraz większą liczbę osób. Dowiedz się, stosujemy tę usługę i do czego możesz ją wykorzystać!

Czym jest usługa SMS Premium?

SMS Premium to wiadomości o podwyższonej opłacie. Związane są ze specjalnym zakresem numerów skróconych. Za wysłanie SMSa Premium nadawca obciążany jest dodatkową opłatą, która jest jednakowa dla wszystkich użytkowników – nie ma tu znaczenia plan taryfowy ani przynależność do sieci.

SMSy Premium wykorzystywane są w różnego typu usługach, między innymi przy konkursach, loteriach SMS czy usługach informacyjno-rozrywkowych. Za ich pomocą można nabyć między innymi grafiki, dzwonki czy gry. Zakres usług nieustannie się rozszerza. Przy pomocy usługi SMS Premium możemy obecnie zapłacić za miejsce parkingowe, wykupić prenumeratę magazynu, uzyskać dostęp do pojedynczych artykułów czy głosować w programach telewizyjnych. Można także skorzystać z różnego typu aplikacji na smartfony – nie tylko gier, ale też biznesowych czy dotyczących zdrowego stylu życia.

Jak często korzystamy z SMS Premium?

Badania wskazują, że w latach 2016 i 2017 aż 60,8% respondentów korzystało z usługi SMS Premium. Bardzo ciekawie wyglądają dane, dotyczące częstotliwości wykorzystywania tej metody płatności. Dane wskazują, że 2,2% użytkowników korzysta w SMS Premium codziennie, a 6% kika razy w tygodniu. O wiele więcej osób korzysta z SMS Premium kilka razy w miesiącu, bo robi to aż 25% respondentów. Z kolei 66,8% respondentów używa usługi SMS Premium kilka razy w roku.

Dane te pokazują, że aż dwie trzecie użytkowników wysyła SMSy Premium kilka razy w roku, a co czwarty – kilka razy w miesiącu. Można przypuszczać, że rosnąca popularność tej usługi wynika między innymi ze zwiększającego się zaufania do płatnych wiadomości, a także z rosnącej liczby usług, z których można skorzystać w ten niezwykle prosty i wygodny sposób. Należy przypuszczać, że ten sposób płatności będzie wykorzystywany coraz chętniej, wraz ze zwiększającymi się możliwościami, dotyczącymi usług, za które można zapłacić przy pomocy Premium SMS.

W jaki sposób najchętniej wykorzystujemy usługę SMS Premium?

Przejdźmy do sedna – najciekawszym elementem badania są oczywiście dane dotyczące tego, w jaki sposób najchętniej korzystamy z usługi SMS Premium. Przyjrzyjmy się poniższym danym, dotyczącym sposobów wykorzystania SMS Premium:

  • 72,1% – akcje charytatywne;

  • 46% – udział w konkursach quizach;

  • 29% – głosowanie w programach telewizyjnych/ radiowych/ internetowych’

  • 11,1% – rozrywka (tapety, dzwonki, gry);

  • 8,6% – zakup serwisów informacyjnych na telefon (wiadomości, pogoda);

  • 5,2% – zakup serwisów edukacyjnych (nauka słówek, porady savoir-vivre);

  • 4,4% – zakup mobilnych czasopism.

Jak widać, większość użytkowników wysyła SMSy Premium, związane z aukcjami charytatywnymi. Świadczy to nie tylko o dobrych sercach osób, korzystających z usługi, ale też o tym, że płatne SMSy są nadal jednym z najwygodniejszych sposobów na przekazywanie pieniędzy organizacjom pozarządowym. Bardzo istotną kwestią jest to, że wysyłając SMSa Premium na konkretną aukcję charytatywną, przekazujemy z góry ustaloną kwotę. Dzięki temu nie ma konieczności podejmowania decyzji, jaką ilość pieniędzy przekazać. Ponadto informacje na temat SMSowych zbiórek charytatywnych są łatwo dostępne, dzięki czemu można w wygodny sposób przekazać pieniądze i nie ma konieczności poszukiwania informacji na temat aktualnych zbiórek, prowadzonych przez organizacje pozarządowe.

Niemal połowa użytkowników, bo 46%, wysyła SMSy Premium, biorąc udział w konkursach. Nie jest tajemnicą, że każdy z nas lubi brać udział w tego typu zabawach, a w szczególności uwielbiamy wygrywać! SMSowy udział w quizie pozwala szybko i wygodnie zgłosić swoje uczestnictwo w konkursie. Dużą popularnością cieszą się konkursy telewizyjne oraz radiowe – nie bez powodu tak wiele osób chętnie przesyła SMSy konkursowe do radia, stojąc w korku i marząc o wygraniu milionów.

Jedna trzecia użytkowników korzysta z usługi SMS Premium, biorąc udział w różnego typu głosowaniach. Jest to ciekawa informacja, ponieważ wynika z tego, że wysyłamy płatne wiadomości, nie oczekując niczego w zamian (na przykład wygranej), a po prostu chcąc wypowiedzieć się na dany temat.

Warto również przyjrzeć się danym, dotyczącym zakupu serwisów informacyjnych i edukacyjnych – jest to kolejno 8,6% i 5,2%. Można przypuszczać, że coraz więcej osób będzie chętnie korzystało z tego rodzaju usługi, podobnie jak z możliwości dokonania zakupu mobilnych czasopism (4,4%).

Jak wykorzystać te dane?

Nie bez powodu tak szczegółowo prezentujemy wszystkie te informacje. Mają one nie tylko wzbudzić zaciekawienie, ale też można je wykorzystać, planując rozwój swojego biznesu. Biorąc pod uwagę, że coraz chętniej korzystamy z usługi SMS Premium, warto uwzględnić skorzystanie z niej również w swoim przedsiębiorstwie. Dotyczy to w szczególności firm, które świadczą usługi lub dostarczają towary, za które potencjalnie można wygodnie zapłacić SMSem.

Jeżeli Twoja firma produkuje gry, grafiki, muzykę lub wydaje czasopismo, warto rozszerzyć możliwy zakres płatności o usługę SMS Premium. Z pewnością przyniesie to nowych klientów, a dodatkowo ich liczba będzie rosła przez kolejne lata. Nie należy rezygnować z usługi SMS Premium szczególnie w przypadku rozwiązań, które wykorzystywane są na smartfonach – dotyczy to przede wszystkim aplikacji i dostępu do magazynów.

Z pewnością świat się zmienia – coraz bardziej dbamy o swój komfort, zależy nam na czasie i maksymalnej prostocie rozwiązań. SMS Premium jest odpowiedzią na bieżące potrzeby użytkowników – pozwala na błyskawicznie uzyskanie dostępu do usługi, która jest w danej chwili interesująca. Z tego powodu warto śledzić dane, dotyczące korzystania z usługi SMS Premium oraz rozważyć wprowadzenie jej w swojej firmie.


Popularne artykuły

Direct billing – co jest jest?

Direct billing to jedna z najbardziej nowoczesnych metod płatności, która pozwala w szybki sposób uzyskać dostęp do różnego typu usług. Dowiedz się, czym dokładnie jest Direct billing, jak działa i (...)

Czytaj więcej arrow right
Historia SMS Premium

Mija właśnie 15 lat, od kiedy SMS-y o podwyższonej opłacie zagościły na dobre w Polsce. Jednak prawdziwa historia SMS Premium sięga 1998 roku, kiedy w USA wysłano pierwszą taką wiadomość. Krótkie w (...)

Czytaj więcej arrow right
SMS Premium i Direct Billing – porównanie metod płatności

SMS Premium to popularna metoda płatności, która znana jest chyba każdemu. Wykorzystywana jest z reguły podczas telewizyjnych loterii czy w trakcie akcji charytatywnych. Jeśli chodzi o Direct Billing, (...)

Czytaj więcej arrow right