Czym jest Direct Billing?

Coraz częściej wykorzystujemy telefon komórkowy nie tylko do komunikacji czy rozrywki, ale także do płacenia za wszelkiego rodzaju usługi. SMS Premium już na stałe wszedł do świadomości użytkowników jako łatwy i szybki sposób na mikropłatności. Następcą tego typu usług jest Direct Billing.

Co to jest Direct Billing?

Direct Billing to metoda płatności za drobne usługi polegająca na doliczeniu odpowiedniej kwoty do rachunku telefonicznego. Po raz pierwszy w Polsce wprowadziła ją sieć Play w 2013 roku. Od tamtej pory stała się coraz chętniej i częściej wybieraną metodą mikropłatności także w innych sieciach komórkowych.

Jak działa Direct Billing?

Dzięki Direct Billing opłata za daną usługę jest doliczana bezpośrednio do rachunku telefonicznego (post-paid) lub odliczana od salda w przypadku telefonów na kartę (pre-paid). Wystarczy podać swój numer telefonu lub zalogować się do usługi i skonfigurować metodę płatności. Odpowiedni operator komórkowy przesyła SMS z potwierdzeniem transakcji i pinem lub hasłem, którym aktywuje się daną usługę. Wówczas kwota usługi jest doliczana lub odliczana od rachunku.

Gdzie wykorzystać Direct Billing?

Najczęściej Direct Billing jest wykorzystywany w mikropłatnościach za aplikacje internetowe. Świetnie sprawdza się w wirtualnych sklepach typu Google Play czy Windows Store. Coraz częściej Direct Billing jest też wykorzystywany w usługach multimedialnych. Do rachunku telefonicznego można dołączyć opłatę za korzystanie z serwisu muzycznego (Tidal, Spotify), kupno audiobooka lub e-booka w wirtualnych księgarniach, czy za tapety i dzwonki do telefonu.

Czy Direct Billing jest bezpieczny?

Jak w przypadku każdej płatności, Direct Billing niesie ze sobą ryzyko nieudanych zakupów. Aby ograniczyć ryzyko wyłudzenia bądź oszustwa, płatności zostały ograniczone do maksymalnej kwoty 200 zł. Przed dokonaniem płatności zawsze należy sprawdzać opinie o danej usłudze, a przede wszystkim czytać regulamin. Można wówczas zminimalizować ryzyko błędu niemal do zera. Zawsze można również wyłączyć możliwość dodawania płatności do swojego rachunku telefonicznego. Wystarczy skontaktować się z operatorem lub poszukać odpowiedniej opcji w wirtualnym panelu klienta.