Płatności Direct billing w sklepie internetowym – czy warto?

Płatności Direct Billing w sklepie internetowym – czy warto?

Choć płatności Direct Billing nie są jeszcze w Polsce bardzo znane, w niektórych krajach cieszą się ogromną popularnością. Jeśli prowadzisz firmę i szukasz nowych sposobów na zachęcenie klientów do skorzystania ze swoich usług, poszerzenie listy metod płatności może być dobrym rozwiązaniem. Dowiedz się, na czym polega płatność Direct Billing i przy jakim typie działalności może się sprawdzić ta metoda. 

Co to jest Direct Billing?


Direct Billing pod pewnymi względami jest metodą płatności podobną do SMS-ów Premium – niemniej jednak istnieją pomiędzy nimi spore różnice. DB to w Polsce stosunkowo nowa usługa. Wprowadzona została w 2013 roku. Dzisiaj mogą z niej korzystać klienci wszystkich sieci komórkowych, a liczba firm, decydujących się na wprowadzenie takiej metody płatności, stale rośnie. Direct Billing pozwala na dokonywanie mikropłatności przy pomocy telefonu komórkowego – bez konieczności podawania danych karty płatniczej czy logowania się na konto w banku. 

Direct Billing pozwala zarówno na jednorazowy, jak i na cykliczny dostęp do płatnych treści. Płatności mogą być rozliczane na dwa sposoby. Pierwszy z nich dotyczy osób, które mają abonament u swojego operatora – wydana kwota zostanie doliczona do faktury, dzięki czemu cały rachunek będzie mógł zostać opłacony za jednym razem. Jeżeli natomiast osoba, która skorzystała z DB, ma telefon na kartę, odpowiednia kwota zostanie odliczona od rachunku. 

Direct Billing krok po kroku – jak wygląda płatność? 


Korzystanie z Direct Billing jest bardzo proste. Kiedy zechcesz skorzystać z tej metody płatności, wystarczy, że wyślesz SMS-a na podany numer telefonu. W odpowiedzi otrzymasz potwierdzenie transakcji oraz kod PIN lub hasło, przy pomocy którego będziesz mógł autoryzować płatność. Kwota dokonanej przez Ciebie transakcji zostanie doliczona do rachunku od operatora lub odliczona z konta w telefonie komórkowym. I gotowe. Prawda, że to proste? Nic dziwnego, że tego typu płatności w krajach zachodnich dla wielu osób stały się codziennością, a sklepy internetowe czy różnego rodzaju biznesy coraz częściej korzystają z tej metody płatności. 

Czy warto korzystać z Direct Billing? 


Powodów, dla których warto korzystać z Direct Billing, jest mnóstwo. Przede wszystkim tego typu transakcje są bardzo bezpieczne. W czasie dalekiej podróży, szczególnie za granicę, a także w momencie korzystania z publicznej sieci Wi-Fi, nie każdy chce logować się na swoje konto czy podawać dane karty płatniczej. Direct Billing jest doskonałą alternatywą – wystarczy wysłać SMS-a i autoryzować płatność przy pomocy otrzymanego hasła lub kodu PIN. 

Wygoda to kolejny powód, dla którego DB jest tak doskonałą metodą płatności. W przypadku karty płatniczej należy znaleźć tę kartę, przepisać 16-cyfrowy numer, termin ważności i CVV, a także podać imię i nazwisko. Choć proces nie jest skomplikowany, nie każdy chce podawać dane karty przy okazji każdej płatności internetowej. Direct Billing to ogromna wygoda – wystarczy szybki SMS i gotowe. Osoby, którym zależy na szybkich dostępie do płatnych treści, na przykład artykułów w internecie, a także do filmów czy serwisów muzycznych, z pewnością szybko docenią Direct Billing. 

Przy jakich typach biznesu sprawdzi się Direct Billing? 


Direct Billing to dość specyficzny rodzaj płatności, który jednak wyśmienicie sprawdza się przy różnego rodzaju biznesach. Dotyczy to w szczególności biznesów internetowych, na przykład portali, na których umieszczane są quizy, konkursy i loterie. To jednak nie koniec możliwości DB. Bardzo ciekawym sposobem na zarabianie na Direct Billing jest udostępnienie części treści po uiszczeniu opłaty. Jeżeli na Twojej stronie internetowej dostępne są cenne, angażujące treści, warto rozważyć taką opcję. Osoby, które zechcą uzyskać do nich dostęp, będą dokonywać mikropłatności. To samo dotyczy firm, które zajmują się produkcją gier (w szczególności mobilnych) filmów, muzyki i innego typu treści. Warto również rozważyć wprowadzenie Direct Billing w sklepie internetowym – to na razie rzadko spotykane rozwiązanie, jednak z czasem z pewnością stanie się bardziej popularne.